Scrapgrejer till försäljning

söndag 13 oktober 2013

DT-Pappersmarknad: Paketinslagning

Hej,

Som medlem i Pappersmarknads DT-team har vi fått ett antal utmaningar vi ska skapa efter. En av utmaningarna i oktober är paketinslagning. Med så många fina omslagspapper och cellofan som det finns i butiken är det inte svårt att få ihop fina paket.

Just denna utmaning ligger ute som en tävling på Pappersmarknads Facebooksida och vinsten är ett presentkort. Visst ska väl du också vara med och slå in fina paket. :-)

Till min utmaning valde jag att slå in en vinflaska och två vinglas.

Till vinflaskan använde jag två omslagspapper som jag la med avigsidorna mot varandra. Detta för att få ett dubbelsidigt papper som gav en snygg inslagning. De papper jag använt är ett mörklila papper utan mönster och det andra ett lila papper med mönster.
Banden jag använt runt mitt paket är guldsnöre och ett benvitt bredare band.

Får man en vinflaska behöver man säkert också vinglas :-)
Därför slog jag in två vinglas (vilket kan vara svårt att se) i mönstrad cellofan.
Även till detta paket använde jag de guldfärgade och det benvita presentsnörena.
För att strimla presentsnörena har jag använt bandstrimlare.



Spring nu in till Papeprsmarknad.se och se vilka underbara omslagspapper och annat material de har att erbjuda.

Det var allt för denna gång. Återkommer snart med utmaning två i oktober som är julkort.

Sköt om er!
Kram 








1 kommentar: