Scrapgrejer till försäljning

måndag 28 oktober 2013

DT Pappersmarknad - Lika men ändå olika

Hej,

Andra utmaningen för Pappersmarknads DT-team i oktober var att skapa ett julkort.

Vi skulle göra ett julkort, men jag gjorde tre stycken lika men ändå olika :-).


Basen till de tre korten har jag gjort av vit cardstock. Dekorerade kortbasen med papper från ett papperspaket med tre olika papper i olika storlekar, tyvärr hittar jag inte det i webbshopen. Detta gjorde att det var lätt att dekorera kortbasen på olika sätt, men ändå lika. Jag valde att använda samma stämpel på alla korten och de är färglagda med Promarkers.

Denna gången har jag valt att dekorera insidan med en stämpel, samt några dekorerande streck ritade på frihand mer eller mindre skakiga :-)

För att ge lite mer effekt körde jag det röda silverpappret genom en wellpapp-maskin, vilket gav en kul effekt. 

Det tredje kortet körde jag återigen det röda silverpappret genom wellpapp-maskinen.
Dekorerade även med lite confetti av snöflingor.



De olika god jul-stämplarna och granarna hittade jag i mina gömmor.

Det var allt för denna gång. 
Ha det så bra i höstmörkret!

Kram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar