Scrapgrejer till försäljning

onsdag 24 oktober 2012

Mobilhållare

Hej,
Idag onsdag är det min dag att försöka inspirera i bloggen Be inspired and be creative with us, därför passar jag på att blogga även här.

I veckan hade jag en konversation med min man via Skype på mobilen. Då väcktes ett behov av att ha en snygg mobilhållare på skrivbordet.
Letade upp en instruktion hos Scrapparazzi och med den i åtanke skapade jag en egen variant av den.

Som bas använde jag en tom pappersrulle som jag klippte till i önskat utseende och lutning. Lutningen du väljer att göra din mobilhållare i beror helt på vilken mobil du har. Till min iPhone tyckte jag att denna lutning passade bra.
När stommen var klar klädde jag in den med svart papper för att jag i början endast tänkte dekorera med lite washitape och ville inte att rullen skulle synas igenom. Men när jag började tejpa kunde jag inte sluta och till slut var hela hållaren täckt med flera lager washitape från Tim Holts.
För att kunna använda mobilhållaren utan att den ska slitas har jag lackat den med decoupagelack.

Här följer en serie bilder med resultatet.
























































Sköt om er och pyssla lugnt!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar