Scrapgrejer till försäljning

tisdag 25 mars 2014

DT Pappersmarknad - Vårkänslor

Hej,

Nu var det ett tag sedan jag bloggade. Då vi planerat och packat inför vår flytt har jag inte haft så många minuter över för att sitta i min pysselvrå. Men nu är jag igång igen och den här gången har jag skapat för Pappersmarknad. Att bild bildkvalitén är dålig beror på att jag ännu inte lyckats packa upp kameran och fick därför fotografera med mobilen. Nästa inlägg hoppas jag kunna fota med min vanliga kamera.

Som DT för Pappersmarknad har vi fått några teman vi ska skapa efter under året. Först ut för mig är temat "Vårkänslor". För mig är våren blommor, kärlek och mycket tid utomhus i vackert väder för att få så mycket sol som möjligt. Med detta kort tycker jag att jag återskapat just detta.

Jag har valt att stansa ut ett hjärta i vit cardstock. Det har jag monterat med 3D-kuddar på min kortbas, även den skapad av vit cardstock. För att framhäva hjärtat har jag monterat ett mönsterpapper bakom det utstansade hjärtat. La även till några dekorationskristaller i två av hörnen.

Den här gången har jag valt att även dekorera insidan av kortet. Detta gjorde jag med rester från hjärtat jag stansade ut och en bit av det mönstrade pappret. På det fina hjärtat går det bra att skriva sin hälsning till mottagaren.

Hoppas detta kort kan ge er lite inspiration i ert skapande.

Håll utkik i bloggen efter mitt nästa inlägg, vilket kommer vara en annorlunda och kul kortvikning :-)

Kram Malatezta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar