Scrapgrejer till försäljning

söndag 12 maj 2013

Första alstret som DT för Pappersmarknad

Idag visar jag upp mitt första alster som DT för Pappersmarknad.se

Som DT hos Pappersmarknad har de lagt upp fyra olika utmaningar vi ska skapa ett alster till fram till juli. Nu har jag gjort mitt första bidrag i utmaningen med spets och band.

När jag såg de fyra utmaningarna fick jag direkt en idé för denna utmaning med spets och band. Bestämde direkt att jag skulle skapa en korsett. Jag har gjort några stycken de senaste åren, men jag måste säga att jag denna är den jag är mest nöjd med.

Pappret jag använde heter NYC Cardstock Ark dekorationspapper, vilket är ett lite tunnare cardstock som är färgat på ena sidan och vitt på den andra. Jag har tidigare gjort korsetter i tjockare papper, men med detta papper var det mycket enklare. Det var lättare att forma detta papper precis som jag ville ha det.

För att piffa upp korsetten dekorerade jag den med en stjärncharm som blingar riktigt fint.


Dekorerade korsetten med spets, satinband och zigzagband.
Denna gång har jag modifierat korsetten lite genom att göra snörning även i sidan där det vanligtvis bara är en rak kant.


Det var allt för denna gång.
Sköt om er så ses vi snart igen!

Kram 






2 kommentarer:

  1. Hur fräck som helst, ju !

    SvaraRadera
  2. Sååå läcker! Gillar verkligen ditt färgval.

    Kram Ina

    SvaraRadera